سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاستل
راندو با پاستل برای اسکیس های سریع نتیجه بخش است.پاستل اغلب برای پوشاندن سریع نواحی بزرگ استفاده می شود.طیف وسیع رتگها به شما اجازه می دهد تا برای تکنیل راندو، رنگی مناسب را انتخاب کنید یا برای تیره کردن،روشهای دیگری به کار گیرید.در ترکیب هنری،پاستل ها اغلب بر گچ برتری دارند زیرا حالتی انبوه و درهم ایجاد می کنند.آنها می توانند در ترسیم خط اضافه شوند تا راندو رنگی مطلوب با ظاهری تقریباً شبیه آبرنگ به وجود آورند.پاستل ها برای راندوی آسمان ،دریاچه و دیگر اشکال آب و هر فضای بزرگی که به تغییرات ارزشی نامحسوس نیاز دارد همچنین برای بافت لطیف و ظریف پیشنهاد می شود.

جنس پاستل
[پاستل با مارک] ابرهارد فابر ناپاستل،جعبه پاستل [با مارک] گرام باخر طلایی،12 یا 24 قلم مربعی.
گام به گام
1. با مداد قرمز معمولی به آرامی روی کاغذ اسکیس بکشید .
2. رنگهای اصلی دلخواه را به کار گیرید.از نواحی کم رنگ به پر رنگ کار کنید و به منظور سیاه نشدن کار،از یک سمت کاغذ به سمت دیگر کار کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید .بعد از تکمیل کار از افشانه ثابت کننده برای جلوگیری از سیاه شدن استفاده کنید.هنگامی که همه پاستل را به کار بردید مجدداً با افشانه ثابت کننده ترسیم را ثابت کنید.
4. از مداد مشکی برای تکمیل ترسیم دور خط و از دیگر مدادهای رنگی برای افزودن جزئیات ظریف-که با پاستل ایجاد نمی شوند-استفاده کنید.در آخر،به منظور محافظت از ترسیم ،بر روی آن سلفون پلاستیکی شفاف بکشید.
تکنیک های سر قلم
قلم پاستل را به اندازه دلخواه بشکنید.کل لبه تیز پاستل را به آرامی روی کاغذ بکشید.دقت کنید تا خط ضخیمی،ترسیم نشود.
برای ایجاد بافتی ظریف و لطیف مانند آسمان، آب یا چمن از سر انگشت یا کارتک ترکیب کننده استفاده کنید تا تغییرات سطح و ارزش پدید آیند.
همیشه از یک طرف شیء ترسیم شده شروع کنید و در طرف دیگر،با فشار متفاوتی برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش ،آن را به پایا برسانید.
اصول رنگ را اجرا کنید.پس از انتخاب رنگ باید آن را بر روی تمام اشیا یا فضای ترسیم اعمال کنید.
ممکن است برای داشتن بافتهای مختلف در ترسیم ،کاغذ زبر در زیر راندو قرار داده شود.با به کارگیری پاستل روی رسم اولیه ، بافت نشان داده خواهد شد.
قلم و مرکب
قلم ومرکب در تکنیک های سیاه و سفید که حرفه ای ها انجام می دهند،بیشترین کاربرد را دارند.گستره ی روش ها ی کاربردی آنها از روان نویس تا قلم حرفه ای می باشد.این ابزارها ممکن است با روش های فنی یا دست آزاد استفاده شوند.مشخصه ی کدری و ماتی آنها باعث می شود تا برای چاپ و تکثیر سیاه و سفید ایده آل شوند.تکنیک های مرکب پاک نشدنی و برای ایجاد بافت و تغییرات ارزش نیازمند ترکیب خطوط سایه گاه می باشند.بدین منظور،از نقطه،خطوط افقی و عمودی،هاشور زنی متقاطع و الگوهای خاص استفاده می شود.
قلم و مرکب می توانند به آسانی با دیگر ابزار ترکیب می شوند و بیشتر اوقات به عنوان زیر کار برای افزودن رنگ می باشند.مدادرنگی،ماژیک،آبرن? ?،آکریلیک و ایربراش همگی می توانند به کار گرفته شوند.تغییرات ارزش که فقط با تکنیک های مرکب ارائه می شوند،معمولاّ واقعی نیستند و برای رسیدن به نتایج مطلوب به روش ترکیب ابزار نیازمندند.
جنس قلم و مرکب
مجموعه ی قلم راپید و گراف شارپ ساخت سنفورد.روان نویس ساخت فلایر،پایلوت،شیفر و لی پن .
گام به گام:
  1. برای رسم اسکیس پرسپکتیو روی کاغذ،از مداد استفاده کنید.
  2. جزئیات را اضافه کنید و ترکیب را تنظیم کنید.
  3. دور خط مورد نظر را روی کاغذ رسم با قلم و مرکب بکشید

نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:11 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

مداد
راندوهای مداد به دو گروه طبقه بندی می شوند:مدادهای گرافیتی و مومی.از آنجایی که مداد چندمنظوره است و می تواند ارزش سایه گاه ساده یا خطی ایجاد کند در بین حرفه ای ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.راندو با مداد به خصوص نوع گرافیتی راحت پاک می شود و امکان اصلاح و تغییر فوری را فراهم می کند.فقط با یک نوع سر قلم،می توان ارزش های بسیاری را در ترسیم ایجاد کرد.انواع مداد شامل گرافیت، زغال،مداد سیاه پریسما کالر،ماژیک چینی و دیگر مدادهای مومی می شود.بعضی اوقات که می خواهیم راندوها را کامل کنیم ،مداد مناسب ترین وسیله برای اسکیس های سریع است.
جنس مداد
مدادهایی با نام و اسامی:شماره 2،KOHI-NOOR,6B,2B,HB(سیاه) شماره 2؛زغالDixon,Eagle314,BB Wolff"s شماره 303؛مداد نجاری 6B.
گام به گام
1. سر مداد را آماده کنید و طرح اولیه شکل اصلی رسم را بکشید.مطمئن شوید که از پرسپکتیو و ترکیب راضی هستید.
2. دور خط دلخواه را روی کاغذ مناسب رسم کنید و ارزش و فضای سفید خالی مورد نیاز را تعیین کنید به نواحی سایه گاه و سایه توجه کنید.
3. ترکیب را رسم کنید .به جای حرکت دست از حرکات مچ و بازو استفاده کنید.خطوط 45 درجه و تغییر تدریجی ارزش را به کار ببرید.از یک سمت صفحه یا شیء به سمت دیگر کار کنید.به منظور اجتناب از سیاه شدن، ابتدا نواحی روشن سپس تیره را کار کنید.
4. جزئیات،سایه گاه و سایه را اضافه کنید.بعد از تکمیل شدن راندو،بر روی آن افشانه ثابت کننده بزنید تا خطوط مدادی به کاغذ بچسبد.از روکش های قابل برداشتن نیز استفاده کنید تا بعد در صورت لزوم بتوانید تغییرات یا اصلاحات ضروری را روی آن انجام دهید.
تکنیک های سر قلم
استفاده از پاک کن را به حداقل برسانید.
از جهت خط ،برای تقویت نقوش برجسته سطح رسم استفاده کنید.
رسم خطوط مداد را از لبه های کاغذ یا برگه آغاز کنید یا خطوط را در لبه خط کش یا وتر مثلث تمام کنید تا بتوانید دور خط را نشان دهید.
ابتدا با قرار دادن شیء زبر و بافت دار در زیر ترسیم ،بافت های خاصی ایجاد کنید سپس مداد را به کار گیرید.
نواحی پررنگی مانند ابر یا تصویر آب را از طریق پاک کردن به وسیله پاک کن ایجاد کنید.
مداد رنگی
مدادهای رنگی به راندو شور و هیجان می دهند؛به آسانی با هم ترکیب می شوند،به خوبی کنترل می شوند و می توانند نور یا تغییر ارزش را سریع ایجاد کنند.مداد رنگی ابزاری فوق العاده جذاب برای نمایش تصاویر است.مداد رنگی های نوع مومی که تا 120 رنگ آن موجود است،نمی توانند نور را به خوبی مداد رنگی های گرافیتی انعکاس دهند.آنها جلا ندارند و رطوبت به جای می گذارند.این نوع مدادها می توانند روی زمینه های مختلف-کاغذ و صفحه های متفاوت-استفاده شوند همچنین می توانند بافت های زیادی ایجاد کنند.راندو با مداد رنگی می تواند بدون کشیدن طرح انجام شود و اگر به درستی به کار برده شود اثرات ایده آلی برجای می گذارد.مدادهای رنگی (کاربرپسند)می باشند و برای مطالعات طراحی سریع نیز به اندازه ارائه گرافیک نهایی مؤثرند اما به خاطر سر نازکشان وقت زیادی می گیرند.
جنس مداد رنگی
مجموعه 48 یا 60 تایی مداد پریسما کالر برل با رنگهای زیر ساخته می شود:سفید،20%خاکستری گرم،50%خاکستری گرم،مشکی ،صورتی مایل به سرخ،قرمزآتشی،قرمز روشن لاکی ،قرمز سیر ،نارنجی ،کرم،زرد قناری،اخرایی مایل به زرد،قهوه ای مایل به زرد،سپیا(قهوه ای مایل به قرمز)،گل بهی،سبز مایل به آبی ،سبز سیبی،زیتونی،چمنی،سبز خالص،آبی نیلی روشن،آبی خالص،آبی کپنهاگ،آبی نیلی،آبی کبود.
گام به گام
1. برای رسم اسکیس روی کاغذ از مداد قرمز استفاده کنید.
2. رنگهای اصلی روشن را به کار بگیرید.از یک سمت صفحه به سمت دیگر کار کنید.قبل از کار با هر مدادرنگی سر آن را بتراشید و از نواحی روشن به تیره کار کنید.فضای سفید مناسب را نیز منظور کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید.اصول رنگ را هرگز فراموش نکنید.
تکنیک های سر قلم
از روشن ترین رنگ شروع کنید و ارزش های تیره را به تدریج بیفزایید.
از کاغذ با بافت نرم برای داشتن رسمی واقعی و واضح استفاده کنید.
از استفاده از رنگهای مختلف پرهیز کنید.هنگامی که شما از رنگی استفاده می کنید،آن را روی تمام عناصر رسم اعمال کنید.
برای هیجان بخشی به رسم از جفت رنگ استفاده کنید.برای مثال،به چمن قرمز و به آسمان نارنجی اضافه کنید یا کوسنی زرد روی صندلی بنفش رسم کنید.
رنگهای سایه گاه خاکی را به کار ببرید.تا جای ممکن از رنگهای براق اجتناب کنید تا به نتایج واقعی تری دست یابید.دور خط را بکشید و جزئیات را با مداد مشکی اضافه کنید.
از مداد مشکی استفاده کنید تا فضاها و ارزش سایه گاه را بپوشاند؛این کار حالت رنگی متعادلی خلق می کند و زمانی انجام می شود که از همه رنگها استفاده شده است.

نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:10 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

آموزش راندو (بحث های تئوری) : 86
همه راندوها یا تصاویر به طور کلی با یکی از سه نوع ابزار زیر انجام می شوند:
خشک، نیمه مرطوب، مرطوب.
ابزار خشک، در آب حل نمی شود و معمولاً پاک شدنی می باشد، به آسانی حمل و سریع به کار برده میشود.علاوه براین، ابزار خشک تغییر تدریجی ارزش لازم را برای اکثر ترسیم ها، به آسانی ایجاد می کند.
ابزار نیمه مرطوب شامل جوهر و ماژیک می شود.ابزارهای مرطوب هنگام استفاده ،نیمه مرطوب به شمار می آیند زیرا بسیار سریع خشک می شوند.ابزار نیمه مرطوب برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش خط یا سایه گاه در ترسیم به کار میرود.تنوع انتخاب رنگ ،با سهولت کاربرد آن مرتبط است بنابراین آن را برای حرفه ای ها ایده آل می سازد.
هنگام استفاده از ابزار مرطوب به آب نیاز داریم زیرا در آب حل می شوند.مانند آبرنگ، رنگ لعابی و گواش که معمولاً پاک نمی شوند.به طور کلی برای استفاده موفقیت آمیز آنها به مهارت زیادی نیاز است.رنگدانه های مختلفی باید با یکدیگر ترکیب شوند تا تغییرات ارزشی نامحسوسی ایجاد کنند.تکنیک های ابزار مرطوب به هنرمند اجازه می دهند تا نواحی وسیعی را در زمان کوتاهی رنگ کند همچنین بزرگترین طیف رنگی ممکن را فراهم می آورند.
علاوه بر سه نوع ابزار اصلی، تکنیک های ترکیب ابزار نیز وجود دارد که اغلب برای خلق آثار خاص به کار می روند و ابزار مرطوب با مرطوب، مرطوب با خشک یا ابزار خشک با مرطوب را ممکن است در بر بگیرد.ابزارهای مرطوب به ویژه، برای ایجاد تغییر یا تصحیح مفید می باشند.ابزار کدر ومات مانند رنگ لعابی، ابزاری شفاف مانند ماژیک را سریع می پوشاند، برای مثال هنگام پوشاندن خطاها کاربرد دارد.
27نوع راندو
ابزار خشک (مداد و پاستل)
  1. مداد معمولی
  2. مداد نجاری
  3. مداد سیاه رنگ
  4. مداد زغالی
  5. مداد رنگی
  6. مداد رنگی مخصوص کاغذ چاپ با خط سیاه یا قهوه ای
  7. پاستل معمولی
  8. پاستل مخصوص کاغذ کالک زرد
ابزار نیمه مرطوب(جوهر ماژیک)
9. مرکب معمولی
10. آب مرکب
11. زیپاتون رنگی با دور خط قلم مرکب
12. زیپاتون سیاه و سفید با دور خط قلم مرکب
13. ماژیک معمولی
14. ماژیک با مداد رنگی
15. ماژیک با لایه استات جوهر
16. ماژیک با رنگ لعابی و پاستل
17. ماژیک روی کاغذ کالک زرد
18. ماژیک روی کاغذ چاپ (زغال اصل) 19. ماژیک روی لایه پلی استری
20. ماژیک روی کاغذ چاپ سپیا(قهوه ای مایل به قرمز)
ابزار مرطوب (آبرنگ، رنگ لعابی، ایر براش،آکریل)
21. آبرنگ معمولی 22. آبرنگ با دور خط قلم مرکب
23. مخلوط آبرنگ و رنگ لعابی
24. رنگ لعابی معمولی
25. ایر براش معمولی
26. ایر براش با دور خط قلم مرکب روی کاغذ سپیا
27. آکریلیک با دور خط قلم مرکب
از بین این 27 نوع ،8 مورد آن بیشترین کاربرد را برای حرفه ای ها دارد:مداد، مدادرنگی، پاستل، قلم مرکب، ماژیک، آبرنگ ،رنگ لعابی و ایر براش.جزئیات هر کدام در زیر آورده شده است.آشنایی کامل با ازارها و انتخاب آگاهانه آنها می تواند موفقیت شما را در پروژه تان قطعی کند.برای هر ابزار مقدمه کوتاهی آورده شده است که شما را با نوع راندو ،خصوصیات کلی آن ،قابلیت ها، محدودیت ها و کاربرد مناسب آن آشنا می سازد روند ساده گام به گام بهترین روش ها را برای استفاده از ابزارهای مورد مطالعه ارائه می دهد.فهرستی فنی از سر قلم ها نیز آورده شده که به شما کمک می کند تا حداکثر استفاده را از ابزار ها ببرید.

نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:9 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

بحث های تئوری راندو : 38

1. جسارت شرط اول خلاقیت است.
2. هدف از طراحی به حداقل رساندن خطاست.
3. انسان به واسطه انسان بودنش نیاز به خلق دارد.
4. خشنودی مخاطب (مصرف کننده، سفارش دهنده، کاربر) هدف نهایی طراحی نیست اما بدون تامین رضایت او طراحی ارزشی ندارد.
5. انسان ها از حرف نو لذت می برند.
6. طراحی باید به سرعت و در عین حال در آرامش کامل انجام گیرد.
7. هر چیزی که ترسیم می شود لزومن طراحی نیست.
8. در عین حال که لازم است طراحی آزادانه اتفاق افتد، باید دغدغه اجرا داشته باشد.
9. طراحی معادل طول فرآیندی است که در جهت خلق (از آشنایی با کارفرما تا اتمام اجرا) صورت می گیرد.
10. نوآوری در شیوه ی اجرای طرح باید قسمت بزرگی از وقت طراح را به خود اختصاص دهد.
11. طراح باید پاک‍سرشت، عاشق طراحی، چابک، اهل مطالعه، دوستدار طبیعت، مرفه، شاعر، جهانگرد، متساهل، باهوش، چند بعدی، و متفکر باشد.
12. طراحی فرصتی برای شخم زدن مغز است.
13. طرح باید بر اساس امکانات موجود باشد.
14. طرح اگر توجیه اقتصادی (کوتاه مدت و بلند مدت باهم ) نداشته باشد روی کاغذ باقی می ماند.
15. پرونده طراحی همیشه باز است اما در یک زمان باید طرح را تکمیل و تحویل داد.
16. هر چه مقیاس کار طراحی بزرگ تر یا عمق و اهمیت آن بیشتر شود، حساسیت بخش مطالعات آن بیشتر می شود.
17. طراح باید امکان دسترسی به تنهایی و سکوت را تا هر میزان که بخواهد داشته باشد.
18. طراح باید طرح را مدام به معرض نمایش و داوری دیگران بگذارد اما فقط به ایده خود عمل کند.
19. مشورت و نظارت دو گروه بر طرح الزامی است: نمایندگان کاربر، و متخصصین مرتبط با موضوع.
20. طراح باید در تمام مراحل فرآیند (از زمان گرفتن کار تا دریافت دستمزد) از خود خلاقیت نشان دهد.
arad.arch آفلاین است  

نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:7 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

 گام به گام:فیگور : 10
1.خط دید (افق) را ترسیم و فرض کنید سطحی با ارتفاع 1.5 متر است.از این به بعد هر شکلی که از پایین این خط رسم می شود همیشه ارتفاع 1.5 متری دارد.برای مثال تیر چراغ بلند تر در ترسیم نسبت به تیر چراغ کوتاه تر ،نزدیک تر به نظر می رسد اما آنها دقیقاًهم اندازه می باشند.چشم های تمام افراد را روی خط دیدی که رسم کرده اید، بکشید و از آن خطی عمودی برای بدنه رسم کنید .در این حالت مردم به جای اینکه معلق یا فرورفته شوند ،روی سطح زمین به نظر می آیند .(اگر خط دید در 3 متری یا بیشتر قرار بگیرد به این معنی است که نگاه بیننده به سمت بالا است و افراد به گونه ای قرار می گیرند که گویی به تناسب در مقیاس 1.5 متری قرار گرفته اند.)

2. برای رسم یک فرد،کمی بالا تر ازسرش یک خط بکشید تا بتوانید پیشانی و مو را رسم کنید.خط را دو قسمت کنید.باسن در وسط قرار دارد.فاصله ی باسن تا زمین را به دو نیمه تقسیم کنید.زانو ها در وسط است.نیمه ی بالایی تنه را نیز دو قسمت کنید.شانه ها کمی بالاتر از نیمه ی میانی بدن می باشند.آرنج و مچ در میان باسن و شانه قرار دارند.
چانه کمی پایین تر از فاصله ی بین بالای سر و شانه ها قرار دارد.شانه و باسن با اندکی زاویه در جهت مخالف یکدیگر می باشند.زانو و قوزک پا با باسن موازی اند.
بعد از اینکه اعضای بدن در جایشان قرار گرفتند،اسکلت را رسم کنید و با اضافه کردن لباس،مو،کفش و غیره آن را تکمیل کنید.


3. از فایل ترسیم یک فیگور انتخاب کنید و اگر اندازه ی مناسبی دارد آن را روی خط دید قرار دهید یا کپی کنید.با مداد قرمز حالت پیکر را رسم کنید سپس با روان نویس مشکی دور خط آن را بکشید.به خاطر بسپارید که در[رسم]خط هایتان راحت باشید و از نقاط و شکاف ماهرانه،زاویه های همپوش و خطوط با وزن متغییر و خطوط بافتدار و خطوط تیره -روشن-تیره استفاده کنید.

4.رنگ آمیزی را با ماژیک شروع کنید.رنگ روشن و تغییر تدریجی ارزش را به کار ببرید و فضای سفید نیز باقی بگذارید.چند مرتبه رنگ آمیزی نکنید و خطوط را راخت و سریع بکشید.از اصول جفت رنگ و تکرار رنگ برای خطوط،روی لبه ها و نقاط استفاده کنید.

5. ارزش های تیره تر ماژیک و سایه گاه و سایه را بیفزایید سپس با مدادرنگی و قلم سفید آن را روشن کنید.

6.با استفاده از خطوط تکرار و ممتد صورت را شبیه تخم مرغ بکشید .آن را 4 قسمت کنید .دوباره هر خط افقی را به دو نیمه تقسیم کنید تا مکان چشم ها پیدا شود .هرخط عمودی را به دونیمه تقسیم کنید تا خط مو و محل بینی مشخص شود.گوش ها بین چشم ها و بینی و دهان میان بینی و چانه قرار می گیرد. 7.جزئیات بیشتری را به چشم ها،بینی و دهان بیفزایید.و یا جزئیات را حذف کنید و یک T ساده بکشید.سپس اجزای صورت را رسم کنید.
گیاهان
گیاهان در پلان ها و ترسیمات نما حس مقیاس را القا می کنند و رسم را طبیعی جلوه می دهند همچنین درآنها از ترکیب زیگزاگ و انبوه-تهی استفاده می شود.گیاهان از نظر قالب ،شکل،اندازه،و رنگ متنوعند و به طور کلی به سه نوع اصلی طبق بندی می شوند:درخت،بوته و پوشش زمین.درختان و بوته ها مجدد به دو گروه تقسیم می شوند:تیره مخروطیان(همیشه سبز)و برگ ریز.

تکنیک های سر قلم:درختان در پلان
  • همیشه از مداد و شابلون برای رسم سریع درختان استفاده کنید.برای کشیدن دایره های دوبل به دور آنها قلم یا مداد را به کار گیرید.این کار به درختان ظاهری راحت و سه بعدی می دهد.
  • در ختان را تقریباًدر دو سوم اندازه واقعی شان رسم کنید.از بزرگ یا کوچک کردن بیش از حد انها خودداری کنید.
  • به طور کلی هرچه پلان در مقیاس های بزرگتری باشد جزئیات بیشتری از درختان باید نشان داده شود؛البته ممکن است با توجه به گیاهانی که زیر درختان قرار دارد تغییر کنید.
  • هنگامی که یک درخت را در یک پلان رنگ آمیزی می کنید،از اصول جفت رنگ و رنگ مجاور استفاده کنید و مقداری فضای سفید باقی بگذارید.هنگام رنگ آمیزی درختان بزرگتر که جزئیاتی در زیر آنها قرار دارد فقط از رنگهای رقیق روشن استفاده کنید.
  • هنگام به تصویر کشیدن گروهی از درختان در قالب یک دور خط،از دور خط سیاه در کل پیرامون محیط خارجی ان و از یک دور خط روشن تر برای مشخص کردن هر درخت به صورت مجزا استفاده کنید.
  • همیشه از سایه ها برای تمایز درختان از سطح زمین و دیگر درختان باقی بگذارید .(این کار را می توان با مدادرنگی سفید انجام داد.)
  • هنگامی که درختی مقابل ساختمان یا روی پشت بام قرار دارد،شکل آن همیشه باید با ساختمان همپوشانی داشته باشد.
  • اگر تعداد زیادی درخت باید بکشید از مهر با طرح درخت استفاده کنید.این مهر را می توان از سازنده مهر خریداری کرد تا در وقت صرفه جویی شود.
تکنیک های سرقلم :بوته و پوشش های زمین در پلان
  • به طور معمول بوته ها باید جزئیات کمتری نسبت به درختان در نمای پلان داشته باشند.گروهی از بوته ها معمولاًدر دور خطی ساده با نقاطی نمایش داده می شوند که این نقاط تنه را تشکیل می دهند.
  • بوته های برگریز معمولاً با دور خطی لطیف و بوته های همیشه سبز با لبه های دندانه دار نشان داده می شوند.
  • هنگام راندو،بعضی بوته ها را رنگ نکنید یا با رنگهای روشن رنگ کنید تا کمی فضای سفید باقی بماند.
  • هنگام مشخص کردن دور خط بوته ها،از دو نوع پهنای خط،یک خط سیاه برای لبه خارجی و یک خط باریک در داخل آن یا برعکس ،استفاده کنید.
  • هنگامی که پوشش زمین و چمن هردو در یک پلان قرار گرفته اند،نشان دادن تمایز بین آنهااهمیت زیادی دارد .هنگام به کار بردن رنگ یا ارزش برای نواحی پوشش دار مطمئن شوید که این نواحی از درختان و بوته ها روشن تر یا تیره تر شده است تا بتوان به این ترتیب بین آنها تمایز قائل شد.
  • برای جذابیت بیشتر از خطوط و نقاط در سطح زمین استفاده کنید.
  • هنگام راندو با ماژیک برای چمنی که روی سطح صاف زمین قرار دارد خط کش را برای هدایت ماژیک به کار ببرید.
  • با توجه به پهنای مورد نظر خوط ،دو گونیا را با فاصله از یکدیگر به هم بچسبانید و از هر دو لبه برای به تصویر کشیدن چمن با پوشش زمین استفاده کنید.
تکنیک های سر قلم:درختان در نما
  • ابتدا درختان را مطابق شکل اصلی شان رسم کنید.این شکل ها ممکن است دایره ای،تخم مرغی،ستونی،و نامنظم و مخروطی باشد.شاید شکل دور خط به تنهایی برای اسکیس های سریع کافی باشد.
  • به یاد داشته باشید که از اصول زیگزاگ ،جفت رنگ و رنگ مجاور استفاده کنید و اندکی فضای سفید باقی بگذارید.نقاط را اضافه کنید و در نهایت با رنگ مشکی دور خط ان را بکشید.
  • درختان پشت ساختمان باید روشن تر یا تیره تر از ساختمان باشند تا کنتراست مناسبی ایجاد شود.
  • شاخ و برگ وتنه درختان پیش زمینه باید جزئیات بیشتری داشته باشند،درختان پس زمینه باید به صورت دور خطی انبوه و ساده نشان داده شوند.
  • الگوهای شاخه دار فقط مواقعی کاربرد دارند که اجزای درختان مهم به نظر برسند.از درختان پر شاخ و برگ می توان برای پوشاندن نماها و عناصر نا مطلوب استفاده کرد.
  • از نماهای فرورفته و برجسته شاخ و برگ یا حروف Wو M برای نشان دادن الگوهای برگ ها استفاده کنید.
  • تنه درختانی که به طور مستقیم زیر سایه قرار دارند همیشه باید تیره تر ترسیم شوند تا سایه و سایه گاه را نشان دهند.ارزش کلی تنه به پس زمینه آن بستگی دارد.تنه های تیره درختان باید مقابل پس زمینه های روشن قرار گیرند و برعکس.
این سه مرحله را در راندوی درختان دنبال کنید:1.دور خط را اسکیس بزنید.2.رنگ های روشن را اضافه کنید و با رنگ مشکی دور خط را بکشید.3. رنگ های بیشتر و تیره تر و همچنین جزئیات را اضافه کنید.
تکنیک های سر قلم :بوته ها و پوشش های زمین در نما
  • هر دو نوع بوته های همیشه سبز و برگ ریز به گروه های زیر طبقه بندی می شوند:مدور،خزشی،دور خط،شاخه ای و شاخه ای با دور خط.
  • اصول دور خط برای ترسیم درختان در نما دور خط را دنبال کنید.
  • در راندوی ماژیک از رنگ لعابی مات استفاده کنید و روی ماژیک نقاشی کنید تا بوته ها اضافه شوند.
  • معمولاً چمن های پیش زمینه باید تیره تر از پس زمینه باشند در غیر این صورت به یک نقطه کانونی در مرکز نیاز داریم.
  • خطوط و نقاط سیاه و سفید را برای ایجاد جذابیت اضافه و چمن را بافت دار کنید.
  • هنگام راندو رنگی چمن،اصول رنگی مجاور و جفت رنگ را در نظر بگیرید تا ظاهری جالب و واقعی به وجود آورید.
  • هنگامی که در پرسپکتیو از خطوط کوتاه برای نمایش چمن استفاده می کنید هر چه به سمت پیش زمینه پیش می آیید ،فاصله بین خطوط باید به تدریج وسیع تر شود .زاویه انها طبیعت هموار یا ناهوار زمین را نشان می دهد.

 

خودرو
گنجاندن خودرو در ترسیم باعث ایجاد مقیاس ،فعالیت و واقع گرایی می شود.همچنین خودروها به ایجاد ترکیب مناسب کمک،عناصر نامطلوب را پنهان و فضا را تکمیل می کنند و بر اعتبار آن می افزایند.جمع آوری تصاویر خودروها از مجلات،کتابها و فروشندگان بروشورها برای تهیه منبع جزئیات فکر خوبی است.هیچ گاه نباید خودروها را در ترسیم آورد چرا که پیدا کردن خودر مناسب در زاویه مناسب برای مقیاس رسم بسیار وقت گیر است.اکثر خودروهای ترسیم شده به هنگام ورود به خیابان یا خروج از آن،کج و یکوری به نظر می رسند.
خودرو متناسب با خصوصیات پروژه را انتخاب کنید.خودروهای گران قیمت اعتبار و ارزش راندو را افزایش می دهند.در حینی که خودروها می پیچند،اگر امکان دارد آنها را در هر دو جهتی که عبور می کند ترسیم کنید.به یاد داشته باشید که راننده را نیز رسم کنید.همیشه سایه خودروها را روی خیابان قرار دهید .سطح جزئیات خودرو باید با پیچیدگی ترسیم سنجیده شود.رنگ هایی که برای خودرو استفاده می شود باید مکمل رسم باشد مانند خودرویی قرمز در برابر منظره ای سبز و یا خودرویی نارنجی در برابر آسمان آبی.
مبلمان
مبلمان،ترکیبی زیگزاگی و انبوه -تهی ایجاد می کند و فضای داخلی را به وجود می آورد.مبلمان مجلل ترسیم را جذاب جلوه می دهد.در فضاهای بدترکیب و ناهماهنگ این مشکلات می توانند با تدبیر جابه جایی مبلمان پنهان شوند.
تکنیک های سرقلم
  • هیچ گاه موقع راندو مبلمان را رسم نکنید.فرض کنید که حالت مبلمان به شکل مکعب یا جعبه است و آن را در پرسپکتیو قرار دهید.سپس مبلمان را در مکعب رسم کنید و جزئیات لازم را به آن بیفزایید.
  • ابتدا از یک مداد قرمز برای رسم سریع آن استفاده کنید سپس با روان نویس مشکی دور خط آن را بکشید .در حالیکه فضای سفید باقی می گذاریدو از جفت رنگ استفاده می کنید برای ساختار رنگ آن،سایه گاه های روشن به کار ببرید.خیلی سریع ارزش های تیره تر را برای رسیدن به تغییر تدریجی ارزش اعمال کنید .سایه گاه و سایه را بیفزایید و با خطوط ماژیک و مدادرنگی آن را روشن کنید.از مجلات و فهرست تصویری مبلمان پوشه عکسی تهیه کنید .داشتن پوشه ای از اسامی انواع مبلمان برای ارجاع شما کمک خواهد کرد.به کمک این پوشه می توانید مبلمانی را که مناسب دکور و طرحتان است انتخاب کنید.این انتخاب باید با تجسمی که می خواهید القا کنید متناسب باشد .مبلمان را به صورت طبقه بندی شده قرار دهید .فاصله گذاری تصادفی ممکن است ترکیب کلی را ناهمگن کند.به یاد داشته باشید که هنگام راندو،از جفت رنگ،تغییر تدریجی ارزش،سایه گاه و سایه ،نقاط و خطوط استفاده کنید.به خاطر پیچیدگی بافتها و رنگهای رویه مبل،بسیاری از مردم موقع راندو مبلمان (چندین بار رنگ امیزی)می کنند.این کار نتایج ناهمگنی را به دنبال خوهد داشت.در حقیقت رنگها و الگوهای بسیاری وجود دارند که وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند فضایی خوش آیند خلق می کنند.
  • ادامه دارد....
آسمان
آسمان بخش وسیعی از ترسیم را تشکیل می دهد و وضع کلی هوا از خورشیدی تا طوفانی،غروب آفتاب تا نیمه شب را نشان می دهد .آسمان می تواند به تعادل ترسیم کمک کند و توجه را بر موضوع متمرکز کند.از شکل ابرها اغلب برای رسیدن به ترکیب زیگزاگی جالب استفاده می شود.به طور کلی،رنگهای روشن،ترسیم را لطیف می سازد و سبب جلب توجه فرد به نقاط کانونی می شود .استفاده از جفت رنگ به جذابیت و پیشرفت طرح کلی رنگ کمک می کند.رنگ بیش از اندازه باعث می شود آسمان تیره و غیرواقعی به نظر برسد.
تکنیک های سر قلم:
  • همیشه موقع راندو با مرکب،آبرنگ یا رنگ لعابی ابتدا روی آسمان کار کنید.هنگام راندو با مداد ،پاستل و ماژیک آسمان را آخر کار رنگ کنید.
  • آسمان نباید بر دیگر عناصر ترسیم غلبه کند بلکه باید ترکیب را تقویت کند.ممکن است ترکیب با زیادکاری روی آسمان،خراب شود.کار را آسان بگیرید و به یاد داشته باشید که (کم زیاداست.)
  • هنگامی که آسمان را طراحی می کنید ان را در قالب زیگزاگ نگه دارید و لبه های خارجی ساختمان ها را رسم نکنید .بعد از اعمال این موارد ،آسمان پشت ساختمان قرار می گیرد نه بالای آن.
  • رنگ آسمان باید خط افقی یا ساختمانها را قطع کند تا عناصر روی زمین معلق به نظر نرسند.به عنوان یک اصل،آسمان در جایی که به خط افق می رسد باید همیشه روشن تر باشد.با وجود این در اسکیس های سریع ممکن است مجبور شویم آسمان را در اطراف مرکز رسم تیره تر و هم زمان با حرکت به طرف بیرون روشن ترکنیم تا نقطه کانونی ایجاد کند و در برابر ساختمانی یه رنگ روشن به انبوه-تهی برسد .استفاده از رنگ نارنجی نزدیک افق توسط جفت رنگ به ترسیم جذابیت می بخشد.
  • به هنگام رنگ آمیزی آسمان،به منظور یک دست شدن آن ،از همان ابزاری استفاده کنید که در دیگر عناصر رسم استفاده کرده اید.ابزار مشخصی مانند ماژیک ممکن است محدودیت هایی را برای فضاهای بزرگ ایجاد کند زیرا ظاهری خط مانند دارد. در این مورد-به عنوان مثال برای آسمان -از پاستل استفاده کنید.
  • با تیز بر ،پاستل آبی را بتراشید تا پودر ایجاد کند و ان را روی نواحی مورد نظر بپاشید.سر انگشتتان را در اطراف ساختمان جلو و عقب ببرید تا آسمان پدید آید .روی رنگ آبی از پاستل سفید برای ایجاد ابر استفاده کنید.
آب
آب در طراحی معمولاً به عنوان عنصری آرام در نظر گرفته می شود.دریاچه ای آرام حس ارامش را به مخاطب القا می کند حال آنکه ،چشمه ای بزرگ جذابیت می آفریند.به واسطه این انگیزه هاست که در بسیاری از پروژه های موفق خصوصیات آب مد نظر قرار می گیرد.دامنه عناصر آب از بازتاب در استخر،استخر شنا و دریاچه تا چشمه ها و آبشار و رودخانه ها را شامل می شود.در این بخش آب روان و راکد را درپلان و اسکیس ها بررسی می کنیم.
تکنیک های سر قلم :آب راکد
  • از خطوط عمودی برای نشان دادن سطوح بازتاب و از خطوط افقی برای نشان دادن سطوح هموار و آیینه ای استفاده کنید.
  • بعد از اعمال خطوط عمودی و افقی مناسب بر سطح آب ،از یک پاستل یا مداد سفید روی خطوط قبلی در جهت مخالف به منظور راندو بازتاب استفده کنید.
  • نمای پلان استخر با پاستل راندو می شود ،از پاک کن معمولی با زاویه 45 درجه برای تفکیک سطح و ایجاد بازتاب استفاده کنید.اگر استخر با ماژیک راندو شده است باید از پاستل سفید استفاده کرد.
  • برای پوشش نواحی وسیع مانند دریاچه ها پاستل یا ایر براش را به کار گیرید .برای القا حس عمق سایه را اعمال کنید.
  • از طریق ترکیب،تغییر تدریجی ارزش در سطح آب را به وجود آورید .در اسکیس،همیشه از ارزش های تیره تر برای اطراف پس زمینه استفاده کنید.
  • عناص ردیگری از محیط پیرامون را به آ ب بیفزایید تا واقعی تر جلوه کند،افرادی که در آب شنا می کنند عناصر مناسبی هستند.از اصول جفت رنگ نیز استفاده کنید .برای مثال ،افرادی را که لباس شنای نارنجی یا قرمز پوشیده اند در برابر آب آبی قرار دهید.
تکنیک های سر قلم:آب روان
  • تکنیک های کلیدی مشابه ای را که در مبحث آب راکد بیان شد به کار گیرید.
  • از اندازه های مختلف حباب ها و نقاط سیاه و سفید و خطوط منحنی استفاده کنید تا علاوه بر امواج،جذابیت و حرکت آب را نیز به تصویر در آورید.
  • چشمه ها یا آبشار مقابل پس زمینه تاریک را با رنگ روشن تر یا سفید ایجاد کنید ؛برعکس این عمل را نیز می توانید انجام دهید.این کار،ترکیب انبوه- تهی خوبی در ترسیم می آفریند.
  • سطح عمودی چشمه یا آبشار باید ارزش روشن تر و پلان افقی باید تیره تر باشد تا به ایجاد عمق و تیره-روشن منجر شود.
  • فاصله باریک سفیدی در طول خط کناره باقی بگذارید تا آب از سطح زمین جدا شود.این کار را با باقی گذاشتن فضای سفید یا با مداد سفید انجام دهید.
شیشه
اکثر ساختمان ها یا یک نوع شیشه یا شیشه هایی در شکل های مختلف و متنوع دارند.شیشه خود،دارای انواع زیادی است:شفاف یا رنگی،دودی یا آیینه ای.
گام به گام
  1. برای رسم پنجره شیشه ای قاب بندی شده،ابتدا شیشه را به عنوان ورقه ای ساده با تغییر تدریجی ارزش راندو کنید.
  2. سایه قاب ها را روی شیشه قرار دهید.
  3. از یک رنگ مات مناسب برای رسم قاب های روی ناحیه سایه شیشه استفاده کنید.این کار باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا دیگر لازم نیست که به هر قاب سایه بزنید.
تکنیک های سر قلم
  • در صورت امکان ،تغییر تدریجی ارزش را هنگام ترسیم پنجره برای ایجاد جذابیت اعمال کنید.
  • هنگام رسم شیشه نیمه شفاف یا شفاف سعی کنید اشیایی را که پشت پنجره قرار دارند نشان دهید تا واقعی تر به نظر برسد.این اشیا ممکن است چراغ های سقف یا اتاق،پرده ها،افراد و گیاهان را شامل می شود.
  • هنگام رسم بازتاب شیشه،عناصری که د رمحیط اطراف قرار دارند مانند آسمان ،گیاهان و مردم را در نظر بگیرید.
  • پنجره هایی که به سمت آفتاب گیر ساختمان هستند باید تیره تر از آنهایی باشند که در سایه قرار دارند.این عمل باعث ایجاد کنتراست و انبوه -تهی می شود.
  • هنگامی که از آبرنگ برای راندو شیشه استفاده می کنید قبل از به کار بردن رنگ،تمام پنجره را مرطوب کنید.
مصالح ساخت
آشنایی با مصالح دست ساز و چگونگی راندو آنها برای ترسیمات معماری لازم است.مصالح شامل چوب،آجر،کاشی،سنگ،سیمان،تخ ته سنگ،فلز و شیشه می باشد.موفقیت راندو به کیفیت جزئیات آن بستگی دارد.مشاهده و تمرین زیاد به شما در افزایش مهارت هایتان کمک می کند.
تکنیک های سر قلم
  • هنگام راندو مصالح همیشه تغییر تدریجی ارزش و جفت رنگ را منظور کنید و مقداری فضای سفید باقی بگذارید.
  • برای ایجاد جذابیت،به سطح مورد نظر خطوط راه راه،نقاط ،سایه گاه و سایه اضافه کنید.
  • بعد از رنگ آمیزی اولیه شیء کامل شده جزئیات را بیفزایید و با مداد های رنگی سایه روشن ها را اضافه کنید.
منبع:کتاب راندو،ترسیم و پرسپکتیو
گردآورنده،مایک دابلیو.لین ،آسلا

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:7 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

چند تا ضرب المثل برای اینکه لذت ببرید

بی شتاب اما بی قرار باش. (گوته

کو تاهترین فاصله  میان دو نفر خنده است.(ویکتور برج

فرسوده شدن بهتر از زنگ زدگی است.(جرج وایتفیلد

متضاد کلمه حرف زدن منتظر ماندن است نه شنیدن.(لبوویتس

در دنیا هیچ چیز قطعی نیست مگر مرگ و مالیات.(بنجامین فرانکلین

عشق فرزانگی ابلهان و دیوانگی عاقلان است.(سامیوِِیل جانسون

زندگی بدون مو سیقی اشتباهی بیش نیست.(نیچه

در جهان هیچ چیز ثباتی ندارد مگر بی ثباتی.(جاناتان سویفت

وقتی همه در اشتباهند همه درست می گویند.(دولاشوسه

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  4:17 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

چند تا ضرب المثل برای اینکه لذت ببرید

بی شتاب اما بی قرار باش. (گوته

کو تاهترین فاصله  میان دو نفر خنده است.(ویکتور برج

فرسوده شدن بهتر از زنگ زدگی است.(جرج وایتفیلد

متضاد کلمه حرف زدن منتظر ماندن است نه شنیدن.(لبوویتس

در دنیا هیچ چیز قطعی نیست مگر مرگ و مالیات.(بنجامین فرانکلین

عشق فرزانگی ابلهان و دیوانگی عاقلان است.(سامیوِِیل جانسون

زندگی بدون مو سیقی اشتباهی بیش نیست.(نیچه

در جهان هیچ چیز ثباتی ندارد مگر بی ثباتی.(جاناتان سویفت

وقتی همه در اشتباهند همه درست می گویند.(دولاشوسه

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  3:34 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

همونطور که به شما دوستان عزیز قول داده بودم که نمونه ای از طرحها رو برای شما بگذارم این هم نمونه ای از کار ها . امیدوارم خوشتون آمده باشه .

این کار باماژیک کیو کالر

 طرح1

این کار هم با ماژیک تاج از روی الگوی کتاب راند انجام شده.....

طرح2

 

طرح5

طرح6


نوشته شده در  یکشنبه 87/5/27ساعت  7:50 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

ادامه مطلب...
نوشته شده در  یکشنبه 87/5/27ساعت  7:37 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

ادامه مطلب...
نوشته شده در  یکشنبه 87/5/27ساعت  7:35 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]