سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشته شده در  شنبه 87/6/30ساعت  3:49 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

علی عدالت محضی که نیست مثل تو

در این حوالیِ بی درد ، کیست مثل تو

تو با تمام بزرگی امیر عشق منی

یگانه معنی عید غدیر عشق منی

تمام عشق ! تو مولی ، ولی من هستی

اجازه هست بگویم علی من هستی

شبی مفسر حرف زلال اب شدی

ابو عدالت ، ابو عشق ، ابو تراب شدی

« علی » شدی تو و خورشید ، خاک پای تو شد

بهار لبریز از سبزی صدای تو شد

بمان بیایم و سیرت ببینم ، ای ! مرو

 بمان ز روح تو زخمی بچینم ، ای مرو !

مرو که با تو نگاهم قشنگ خواهد شد

دلم برای تو ای مرد تنگ خواهد شد

برای عشق و عدالت غریب زیست علی

هنوز مانده بفهمیم اینکه کیست علی !

و خویش را چه عجیب است شیعه می‌نامیم

من و شما که نفهمیده‌ایم کیست علی

چنان به لبخندش پشت کرده‌ایم انگار

میان ما بد عهدان غریبه‌ایست علی

کدام چاه در این شهر مرده می‌فهمد

که چیست معنی یک عمر خون گریست علی

بیا عدالت و شمشیر خویش را بردار

و بار دیگر در بینمان بایست ، علی !


نوشته شده در  جمعه 87/6/29ساعت  1:20 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

بخدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی

heydarbaba1.jpg

به بهانه اختتامیه سلسله همایش‌های یکصدمین سال تولد استاد شهریار

استاد شهریار تمام فریادهای فروخته ملتی را با زبانی شیوا و ملیح و در قالب گفتگو با کوهی که پیش از این نه ارتفاع فیزیکی داشت و نه ارتفاع معروفیت؛ به تصویر کشیده است. اما بعد از خلق «حیدربابایه سلام» حیدبابای آذربایجانی نیز به اوج شهرت و اعتبار رسید.

شهریار تنها یک شاعر غزلسرا، یا قصیده سرا نبود. او زبان گویای مردم آذربایجان و آئینه احساسات پاک و بی غش آذربایجان است. آوازه بلند شهریار و شعرش و مهمتر از همه سبک نوین شعری شهریار، حتی اکنون بعد از گذشت بیش از دو دهه از درگذشت او، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و حصار زبان ها و لهجه ها را هم شکسته است.
تا آنجا که ترجمه های غیرآذری «حیدربابایه سلام» و دیگر اشعار نغز و ملیح شهریار، گوش ها، قلب ها و احساسات هر شنونده بیگانه را نیز به نشاط و تحرک و واکنش وادار می سازد. اما ملاحت زبان آذری بویژه در شعر شهریار چیز دیگری است و قطعاً کسی که به این زبان آشنا نباشد، نمی تواند احساسات و روحیات شعر شهریار را تمام و کمال درک نماید.
کار شهریار اما به همین جا ختم نمی شود.ارادت او به خاندان اهل بیت و عصمت و طهارت نیز، بسیار گویاتر از آن است که در متون ادبی به دست فراموشی سپرده شود. او به غزل زیبای «علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را» اوج ارادت خویش به آستان ولایت را یادآور شده و با الهام از آثار حافظ شیراز غزلسرای قرن هشتم، خود را عاجزتر و ناتوان تر از آن می داند که بتواند بر آستان مولا علی(ع) مدح و تمجیدی شایسته تر و برزانده‌تر بسراید و مدح شایسته تر را به لسان غیب واگذار کرده و نوا در می دهد: «که لسان غیب بهتر بنوازد این نوا را!»

شهر تبریز است و مشکین مرز و بوم
کوی شمس و کعبه ملای روم
شهر تبریز است و پیر روزگار
سرگذشت او بهین آموزگار
ساربانا باربگشا زاشتران
هر تبریز است و کوی دلبران
شهر تبریز است و جان قربان جانان می کند
سرمه چشم از غبار کفش مهمان می کند


نوشته شده در  پنج شنبه 87/6/28ساعت  3:7 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

اولین هتل ساخته شده از کانتینر در اروپا

 

هتل Travelodge  در یکی از حومه های  لندن افتتاح شد. این هتل جالب یک تفاوت اساسی با سایر هتل ها دارد.

فرق این هتل با سایر هتل ها این است که ساختمانش با استفاده از ?? کانتینر  (صندوقهای فلزی بزرگ) و درمدت ?? روز ساخته شده. این کانتینرها در کشتی ها استفاده می شده.این اولین هتل کانتینری اروپاست.

البته قبلا در شانگهای چین همچین هتلی ساخته شده است. این هتل جالب ??? اتاق دارد که به  تمامی  امکانات رفاهی مجهز می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/6/28ساعت  2:24 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

در 13 اکتبر 1941 میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سالهای 69-1962 م . تعالیم خود آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا، آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه های فرانک لویدرایت و کارهای مدرنیسم قدیمی (کلاسیک) تکمیل کرد.افزایش کمی آثار او در سطح معماریهای مسکونی، کلیساها، موزه ها و مجتمع های تجاری بزرگ، و … با تکیه ای مداوم و تقریباً انحصاری بر ساختارهای بتن مسلح بزرگ و نمایان است که عظمت را در معماری او فزونی می بخشد. او واسطه ای میان شرق و غرب است، و بتن را ـ با اینکه از مواد جدایی ناپذیر جنبش مدرن اروپاست ـ در جهت نشان دادن زیبایی شناسی شرقی به کار می برد. اولین تمرین معماریش را در سال 69 م . در اوزاکا آغاز کرد و تاکنون بیش از صد و پنجاه پروژه معماری را طراحی کرده است.او از با نفوذ ترین معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن محسوب می شود. توجه عمده وی بر تفلیق فرمهای مدرن با مفاهیم و شیوه های سنتی ژاپن استوار است ؛ به بیان دقیق تر، هدف او تغییر معنای طبیعت از گذرگاه معماری است. مصالح معماری آندو، بتن خام، خورشید، آسمان، سایه و آب است یا به عبارت بهتر، فضا. تأکید او بر این نکته است که استفاده کنندگان از بنا باید طبیعت را تجربه و احساس کنند و اینها همه ریشه در سنت منطقه ای زیستگاه او ـ کانزایی ـ دارد.عناصر اصلی و متناقص معماری آندو عبارتند از نظم، مردم و احساسات انسانی. او در معماری خود، به گونه ای متضاد آنها را با هم ارتباط می دهد و میان آنها تفاهمی ایجاد می کند:فرم در برابر فرم و فضا، داخل در برابر خارج و طبیعت در برابر هندسه .آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بر جذابیت فضا تأکید می ورزد. او اعتقاد دارد که فرم، از تأثیر فضایی می کاهد و در نتیجه، جذابیت معماری را محدود می کند..به اعتقاد او، ارحجیت دادن به فرم به معنای ارجحیت دادن به حس بینایی در میان پنج حس و عدم توجه به عمق فضایی است. در نتیجه او در پی نفی فرم به مفهوم به کارگیری فرمهای ساده و انکار ساده و انکار فرمهای پیچیده است. (نفی تصویر صرفاً بصری در فضا). معماری او، معماری نفی و انکار است. او جامعه مدرن و جهانی بودن را نفی می کند. اولین چیزی که آندو نفی کرده، مفاسد جامعه مدرن و ارزشهای آن است. (برای مثال، مقولة راحتی) آندو راحتی مدرن را نفی کرده، تلاش می کند ارتباط پویایی با جهان برقرار کند. او راحتی را از معماری خود دور می کند و به جای آن امکان حضور انسان و طبیعت را در کالبد معماری اش فراهم می سازد.او کارهای متعددی تاکنون انجام داده است که 8 اثر برترش که اهداف و تفکرات او را به خوبی جلوه گر می سازند را نام می بریم:-نمازخانة کوه روکو (کلیسای باد)-کلیسای روی آب-کلیسای نور-معبد آب-خانه Raw -مجتمع تجاری تایمز 2-پروژه ناکانو شیما 2-موزه نائو شیما .ویژگی های شاخص معماری آندو، نظم، مردم و احساسات انسانی است. بنابراین، بر اساس الهاماتی که او از این سه عنصر گرفته، پروژه های او را می توان دسته بندی کرد. در معماری آندو، عناصر به شکلی متضاد با هم مرتبط می شوند. بنابراین، فرم در مقابل فرم و فضا، داخل در برابر خارج و طبیعت در برابر هندسه قرار می گیرد. به عبارت دیگر، معماری او حاصل ارتباطی است که بین این عناصر وجود دارد. برای آشنایی و شناخت بیشتر، کارهای آندو را بر اساس ساختار و کالبد به سه بخش معماری یگانه انگاری، دو گانه انگاری و کثرت گرایی تقسیم بندی می کنیم. آن دسته از کارهایی که در شمار معماری یگانه انگاری قرار می گیرند، دارای فرمی خالص، طراحی واضح و فضایی قومی هستند. این نوع معماری، بیشتر در خانه ها و کلیساهای کوچک دیده می شود. در این فضاها، با آرامشی روبرو می شویم که یادآور فضای سنتی چاپخانه های ژاپنی است. در این فضا، بر اساس ریتمی وحدت بخش، کل به جزء تبدیل می شود. این ریتم، حتی در نور و سایه نیز تکرار می شود. در معماری دو گانه انگار، آندو روش خاص خود را اعمال می کند. به عبارتی، روش او از هیچ نوع معماری دیگری تأثیر نپذیرفته است. در آنجاست که آندو از فرم بیضوی استفاده می کند؛ ولی در معماری دو گانه انگار، فضا بر اساس نیروی پویا شکل می گیرد. این نیرو، از تضاد بین فرم و فضا حاصل می شود. در این نوع معماری ـ بر خلاف معماری یگانه انگار که فرم بر فضا غالب است ـ فرم و فضا دارای ارزش یکسانی است و در اینجاست که نوآوری های آندو تجلی می یابد. .
معماری کثرت گرایی آندو شامل تعداد زیادی از کارهای او از سال 1985 به بعد می باشد. این معماری، با فرم های متنوعی که دارای جهت گیریهای مختلفی است، شناخته می شود. در اینجا، تمرکز فضایی که در معماری یگانه انگار وجود داشت، متلاشی و پراکنده می شود و بیشتر به سوی روشنایی و پویایی نیل می کند. فرم از نظر بصری، سبک تر شده و پراکنده می شود. بنابراین در طراحی، فضا از ترکیبات مختلفی شکل می گیرد. از این روست که در کارهای آندو، روش ها و مقیاس های متنوعی دیده می شود.

تصویر
تادآئو آندو معمار موفقی ( برنده : the Pritzker Architecture Prize. ) که سادگی و شفافیت رو در قالب معماری خلاق و خوانا ارائه می کنه این بار دست به طراحی مرکز هنر های معاصر در ونیز برای کارفرمای سرمایه دار معروفی چون François Pinault زده که علاقه شدیدی هم به کلکسیون و ... دارد .
این مرکز در آینده همسایه the historic Punta della Dogana building می شود و فضایی برای اکران کلکسیون این کارفرما ! و همچنین فضای پشتیبان نمایشگاهی برای ونیز .
این مرکز هنرهای معاصر ونیز در سال ???? به بهره برداری خواهد رسید .
اسکیس های طرح

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
 

نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/27ساعت  5:49 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

این طرح پایین هم یک شاهکاره هم تخت هواب و هم کتابخونه ! 

 


نوشته شده در  یکشنبه 87/6/24ساعت  2:58 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

 

Minneapolis Bridge Collapse

 

 

USA

 

 

سقوط پل هوایی در مینیا پولیس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در  یکشنبه 87/6/24ساعت  2:51 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

خدایا

 

سنگین آمده ام و با کوله باری از گناه سبک بازم گردان

 

خدایا

 

سبک آمده ام و با دستهایی تهی سنگین بازم گردان

 

خدایا

 

 

همه عشقها جاده های منتهی به تست .موانع را از پیش پای وصال بردار

 

ای خدای مجیب

 

کدام دوست هر گاه بخواهیم حاضر است؟!

 

کدام محبوب هر گاه که بخواهیم پاسخگوست؟!

 

اگر تو هیچ نگفته بودی جز همین کلام که : اجیب دعوه الداع اذا ذعان

 

 هر گاه مرا بخوانند پاسخ می گویم

 

برای آتش زدن به جان عاشقانت کفایت میکرد . تو عین اجابتی به ما خواندن بیاموز

 

ای خدای رمضان

 

میهمانی تو دعوت به نخوردن و نخواستن است . دعوت به پرهیز و ستیز است.

 

همچنانکه دوست داشتنت دعوت به پذیرش ابتلا و بلا.

 

به ما تفهیم کن که تو جهان را چگونه نگاه میکنی؟

 

ای خدای شب قدر

 

شب قدر بی تردید مجرای نزول برکات توست.

 

ظرف وجودمان را برای پذیرش برکاتت وسعت بخش!

 

خدایا

 

کاری بکن که دل قرار بگیرد...

 

*********


نوشته شده در  پنج شنبه 87/6/14ساعت  10:43 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

لحظه های ماه رمضان را غنیمت شماریم

 برادران ! خواهران ! ماه خدا فرا رسیده است، جا دارد که ‏بیش‏ترین استفاده را ازآن بنماییم. نگذارید ساعتى، بلکه لحظه‏اى از این ماه‏ مبارک به هدر رود. در این ماه، سرنوشت ‏یک ساله، بلکه سرنوشت تمام عمر تعیین ‏مى‏شود.

هشیار باشیم، مبادا ساعتى بی ‏انگیزه، بی توجه و بی ‏هدف بگذرد و از عیدى و جایزه ‏الهى در روزعید فطر خداى نخواسته بی ‏بهره و محروم بمانیم که هیچ زیانى از آن ‏سخت‏تر و زیان ‏بارتر نیست! در روایت آمده است که رسول خدا صلى‏الله علیه و آله وسلم قبل از ماه رمضان خطبه‏اى خواند و در آن خطبه فرمود:

«اى مردم! جبرئیل به دیدار من آمد و گفت: یا محمد! هرکه نام تو را بشنود وبر تو صلوات نفرستد، از رحمت‏ خدا دور باشد. یا محمد! هر که ماه رمضان را دریابد و مورد مغفرت و آمرزش پروردگار قرار نگیرد و از دنیا برود، خداوند او را ازرحمتش دور خواهد کرد. اى پیامبر آمین بگو. من هم آمین گفتم‏ .» (1)

دعای ندبه ...دعای توسل...دعای کمیل...

دراین ماه خودسازى، درهاى بهشت ‏بر روى مومنان گشوده می شود و درهاى جهنم بسته‏ می ‏شود، نباید کارى کرد که در اثر آن کار، درهاى بهشت ‏بر رویمان بسته و درهاى ‏دوزخ گشوده شود.

 

 

 

در این ماه پربرکت چنان که از روایات استفاده مى شود بهشت را زینت می ‏دهند و پاداش کارهاى خیر و عبادت ها و راز و نیازها دو برابر می ‏گردد.


نوشته شده در  پنج شنبه 87/6/14ساعت  10:39 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()


نوشته شده در  سه شنبه 87/6/12ساعت  5:33 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]