سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مداد
راندوهای مداد به دو گروه طبقه بندی می شوند:مدادهای گرافیتی و مومی.از آنجایی که مداد چندمنظوره است و می تواند ارزش سایه گاه ساده یا خطی ایجاد کند در بین حرفه ای ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.راندو با مداد به خصوص نوع گرافیتی راحت پاک می شود و امکان اصلاح و تغییر فوری را فراهم می کند.فقط با یک نوع سر قلم،می توان ارزش های بسیاری را در ترسیم ایجاد کرد.انواع مداد شامل گرافیت، زغال،مداد سیاه پریسما کالر،ماژیک چینی و دیگر مدادهای مومی می شود.بعضی اوقات که می خواهیم راندوها را کامل کنیم ،مداد مناسب ترین وسیله برای اسکیس های سریع است.
جنس مداد
مدادهایی با نام و اسامی:شماره 2،KOHI-NOOR,6B,2B,HB(سیاه) شماره 2؛زغالDixon,Eagle314,BB Wolff"s شماره 303؛مداد نجاری 6B.
گام به گام
1. سر مداد را آماده کنید و طرح اولیه شکل اصلی رسم را بکشید.مطمئن شوید که از پرسپکتیو و ترکیب راضی هستید.
2. دور خط دلخواه را روی کاغذ مناسب رسم کنید و ارزش و فضای سفید خالی مورد نیاز را تعیین کنید به نواحی سایه گاه و سایه توجه کنید.
3. ترکیب را رسم کنید .به جای حرکت دست از حرکات مچ و بازو استفاده کنید.خطوط 45 درجه و تغییر تدریجی ارزش را به کار ببرید.از یک سمت صفحه یا شیء به سمت دیگر کار کنید.به منظور اجتناب از سیاه شدن، ابتدا نواحی روشن سپس تیره را کار کنید.
4. جزئیات،سایه گاه و سایه را اضافه کنید.بعد از تکمیل شدن راندو،بر روی آن افشانه ثابت کننده بزنید تا خطوط مدادی به کاغذ بچسبد.از روکش های قابل برداشتن نیز استفاده کنید تا بعد در صورت لزوم بتوانید تغییرات یا اصلاحات ضروری را روی آن انجام دهید.
تکنیک های سر قلم
استفاده از پاک کن را به حداقل برسانید.
از جهت خط ،برای تقویت نقوش برجسته سطح رسم استفاده کنید.
رسم خطوط مداد را از لبه های کاغذ یا برگه آغاز کنید یا خطوط را در لبه خط کش یا وتر مثلث تمام کنید تا بتوانید دور خط را نشان دهید.
ابتدا با قرار دادن شیء زبر و بافت دار در زیر ترسیم ،بافت های خاصی ایجاد کنید سپس مداد را به کار گیرید.
نواحی پررنگی مانند ابر یا تصویر آب را از طریق پاک کردن به وسیله پاک کن ایجاد کنید.
مداد رنگی
مدادهای رنگی به راندو شور و هیجان می دهند؛به آسانی با هم ترکیب می شوند،به خوبی کنترل می شوند و می توانند نور یا تغییر ارزش را سریع ایجاد کنند.مداد رنگی ابزاری فوق العاده جذاب برای نمایش تصاویر است.مداد رنگی های نوع مومی که تا 120 رنگ آن موجود است،نمی توانند نور را به خوبی مداد رنگی های گرافیتی انعکاس دهند.آنها جلا ندارند و رطوبت به جای می گذارند.این نوع مدادها می توانند روی زمینه های مختلف-کاغذ و صفحه های متفاوت-استفاده شوند همچنین می توانند بافت های زیادی ایجاد کنند.راندو با مداد رنگی می تواند بدون کشیدن طرح انجام شود و اگر به درستی به کار برده شود اثرات ایده آلی برجای می گذارد.مدادهای رنگی (کاربرپسند)می باشند و برای مطالعات طراحی سریع نیز به اندازه ارائه گرافیک نهایی مؤثرند اما به خاطر سر نازکشان وقت زیادی می گیرند.
جنس مداد رنگی
مجموعه 48 یا 60 تایی مداد پریسما کالر برل با رنگهای زیر ساخته می شود:سفید،20%خاکستری گرم،50%خاکستری گرم،مشکی ،صورتی مایل به سرخ،قرمزآتشی،قرمز روشن لاکی ،قرمز سیر ،نارنجی ،کرم،زرد قناری،اخرایی مایل به زرد،قهوه ای مایل به زرد،سپیا(قهوه ای مایل به قرمز)،گل بهی،سبز مایل به آبی ،سبز سیبی،زیتونی،چمنی،سبز خالص،آبی نیلی روشن،آبی خالص،آبی کپنهاگ،آبی نیلی،آبی کبود.
گام به گام
1. برای رسم اسکیس روی کاغذ از مداد قرمز استفاده کنید.
2. رنگهای اصلی روشن را به کار بگیرید.از یک سمت صفحه به سمت دیگر کار کنید.قبل از کار با هر مدادرنگی سر آن را بتراشید و از نواحی روشن به تیره کار کنید.فضای سفید مناسب را نیز منظور کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید.اصول رنگ را هرگز فراموش نکنید.
تکنیک های سر قلم
از روشن ترین رنگ شروع کنید و ارزش های تیره را به تدریج بیفزایید.
از کاغذ با بافت نرم برای داشتن رسمی واقعی و واضح استفاده کنید.
از استفاده از رنگهای مختلف پرهیز کنید.هنگامی که شما از رنگی استفاده می کنید،آن را روی تمام عناصر رسم اعمال کنید.
برای هیجان بخشی به رسم از جفت رنگ استفاده کنید.برای مثال،به چمن قرمز و به آسمان نارنجی اضافه کنید یا کوسنی زرد روی صندلی بنفش رسم کنید.
رنگهای سایه گاه خاکی را به کار ببرید.تا جای ممکن از رنگهای براق اجتناب کنید تا به نتایج واقعی تری دست یابید.دور خط را بکشید و جزئیات را با مداد مشکی اضافه کنید.
از مداد مشکی استفاده کنید تا فضاها و ارزش سایه گاه را بپوشاند؛این کار حالت رنگی متعادلی خلق می کند و زمانی انجام می شود که از همه رنگها استفاده شده است.

نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:10 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]