سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام یگانه معمار هستی 

 این کارا یه سری کروکی معماریه : کروکی رو هم میشه خطی کشید و هم میشه رنگ کرد ولی بستگی به موضوع داره و باید با دید معمارانه تصمیم بگیرید ! نکته مهم اینه که ما معماریم نه نقاش !!! ولی معمارها هم می تونن نقاشی بکشن ! یعنی اگه منظور از کروکی یه کار معماریه : بهترین طرح اونیه که خیلی ساده و اصولی در بیشتر مواقع بدون رنگ بنا رو نشون میده مثلا در کار اول (بقعه قدمگاه رضوی در نیشابور) این کاراول :

 

میتونه کار خوبی باشه و شایدم بهتر بود کمتر روی درخت ها تاکید میشد تا بنا در مقایسه به درخت و راندو کم جلوه نکنه !پس وقتی کروکی میزنیم اصل بناست !!!

 

 

اما دلیلی وجود نداره که تنبلی کنیم یعنی میشه بیشتر شانس خودمونو امتحان کنیم و با جسارت از رنگ برای درک بهتر فضا استفاده کنیم :

 

 

برای این کار اول یک بار در محل یا از روی عکس تصور ساده و خطی رو بدون آسمان و سایه و هاشور می کشیم و بعد از روش روی مقوا ( مثلا اشتنباخ گرم پایین بدون بافت _ که تو دستگاه کپی گیر نمی کنه و رنگش هم خوب پخته مشه و بعد کپی پاک نمی شه ) 5 یا 6 تا کپی می گیریم ! و یکی رو با خط ، هاشور و... کار می کنیم و بقیه رو رنگ می کنیم !

 

 

من ماژیک رو پیشنهاد می کنم مداد رنگ هم خوبه ولی برای آبرنگ باید از مقوای خیلی گرم بالا استفاده کنید و تو این روند قرار نمی گره چون تو دستگاه کپی گیر میکنه !

بهتره کار خیلی رئال نباشه و بیشتر گرافیکی باشه ! و یه کمی هم آبستره ! البته خطوط اصلی بنا دقیقا باید مثل خودش باشه !!!

مثلا این کار آخرم انقدر آسمون داره  که اصل  بنا توش گم شده و این خیلی بده !!! ولی وقتی از یک طرح10 تا کار کشیدی و رنگ کردی میشه یکیش به جای کروکی نقاشی معماری باشه !!! مثل این :

 

نکته آخر هیچ قانونی وجود نداره ! این هنره ! ما تکنیک رو یاد میگریم تا خوب فراموشش کنیم !!! یعنی اول کاملا قانون مند عمل کنید بعد قانون و تکنیک رو بزارید کنار با جسارت و خلاقیت هر کاری دوست دارید بکنید ! این شیت شماست هر کاری دوست دارید بکنید ، اشتباه کنید و یاد بگیرید کسی که جسارت اشتباه کردن رو نداره چیزی یاد نمی گیره !!!


نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:29 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]