سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آبرنگ
راندوی آبرنگ از قدیمی ترین شیوه شناخته شده هنر است و یکی از پرزحمت ترین ابزار برای ماهر شدن می باشد.آبرنگ نمی تواند مانند دیگر ابزارها کنترل و تصحیح شود،اگرچه ذاتاً کنترل پذیر نیست.اما ترسیم را هیجان انگیز می سازد.اغلب، رسیدن به نتیجی که ناممکن به نظر می رسد اتفاقی بیش نیست و هنرمند آنها را مورد توجه و قدردانی قرار میدهد.
برای راندوی آبرنگ دو روش وجود دارد: یک روش این است که مداد را به آرامی روی کاغذ بکشید سپس راندو کنید؛راه دیگر استفاده از قلم و مرکب و رسم دور خط و سپس راندوی آن می باشد.روش دوم بسیار ساده تر است و تصویری واضح از راندوارائه می دهد.کسب مهارت های راندوی آبرنک به تمرین نیاز دارد .با وجود این هنگامی که پیشرفت کردید،این تکنیک به سرعت ملکه ذهن شما می شود به ویژه برای کاربردهای رنگابه ای،مانند آسمان و آب.همچنین ابزاری است که به هنرمند اجازه می دهد تا راحت کار کند.
ابزار تکنیک آبرنگ
قلم موی گرد شماره 3 و 8 با سطح 2.5 سانتی متر ،کاغذنگهدار،نمک،تیزبر،(و یـــنــز و ر و نیوتن)،آبی(وینزور)،آبی(کوبا لت)،قرمز(کادمیوم)،زرد(کادمی وم)،زرشکی(آلیزارین)،مشکی(آی وری)،قهوه ای مایل به قرمز،زرد مایل به قهوه ای،قهوه ای سوخته مایل به قرمز،(سپیا)،سبز(تالو)،سبز(ه0 ?و کـر ز)(متوسط).
گام به گام
  1. با استفاده از مداداسکیسی روی کاغذ رسم بکشید.
  2. آن را به یک کاغذ آبرنگ یا صفحه مناسب منتقل کنید.
  3. اگر مایلید ،با مدادی تیز یا قلم و مرکب دور خط کل رسم را به دقت ترسیم کنید.
  4. از نقاشی آسمان و زمین شروع کنید و قبل از ادامه کار صبر کنید تا به طور کامل خشک شوند.آبرنگ را به آرامی از روشن به تیره کار کنید.
  5. جزئیات و محیط پیرامون را نقاشی کنید.
تکنیک های سر قلم
  • در انتخاب کاغذ و قلم موی با کیفیت و مرغوب نهایت دقت را بکنید.اندازه قلم مو را با توجه به موضوع راندو انتخاب کنید.قلم موهای بزرگ برای آسمان و قلم موهای کوچک برای جزئیات استفاده می شود.
  • برای مسائل غیر منظره خود را آماده کنید.
  • به هنگام نقاشی فضاهای بزرگ مانند آسمان و زمین یا عناصری که به تغییر تدریجی ارزش نیاز دارند،ابتدا آب را روی سطح مورد نظر بکشید و صبر کنید تا تلألو آب روی کاغذ ناپدید شود(آب جذب کاغذ شود)،سپس فوری رنگ را روی آن بکشید.این کار از آثار نامطلوب آب که در حین کار ظاهر می شود جلوگیری می کند.
  • برای گیاهان و سبزیجات ،قهوه ای مایل به قرمز را با سبز (هوکرز)ترکیب کنید و برای سایه گاه خاکستری آبی پروس (نیلی فرنگی )و قرمز روشن را با یکدیگر مخلوط کنید.چنانچه هر رنگی را با قهوه ای سوخته مایل به قرمز ،خاکستری یا مشکی مخلوط کنید،به سایه گاه خاکی و هماهنگی و ثبات می رسید.
  • از مداد مومی ،موم شمع یا کاغذ یا هر کاغذ نگهدار دیگر برای پوشاندن فضاها یا باقی گذاشتن فضای سفید استفاده کنید.
  • از ابزار تیزی مانند تیزبر برای ایجاد خط و خراشیدن کاغذ و ایجاد بافتی جذاب استفاده کنید.برای ایجاد بافتی تیره،هنگامی که نقاشی هنوز مرطوب است روی آن خط بیندازید.برای داشتن قسمت های روشن سفید،بعد از اینکه نقاشی خشک شد روی آن را خط دار کنید و بخراشید.
  • از آنجا که نمک با آب واکنش می دهد ،برای ایجاد بافتی مخصوص می توانید نمک را هنگامی که نقاشی هنوز مرطوب است روی کاغذ بپاشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 87/5/31ساعت  9:12 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]