سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشت و گذاری در بزرگراه های ژاپن

بر طبق آمار ویکی پدیا ژاپن از نظر جمعیت دهمین کشور دنیا و از نظر مساحت شصت و دومین کشور دنیا محسوب می شود. اما خوشبختانه قرار گرفتن این کشور در رده های اول جهان از نظر علم و تکنولوژی روز, در کاهش مشکلات محیطی مربوط به ازدیاد جمعیت موثر واقع شده و در حال حاضر به دلیل داشتن مهندسین خبره در امر راه سازی و ساختمان سازی های شهری , جاذبه های گردشگری خاصی از نظر زیربناهای شهری در گوشه و کنار این کشور به چشم می خورد. خالی از لطف نیست تا شما هم   گشت و گذاری در خیابان ها و بزرگراههای عجیب و غریب این کشور داشته باشد.

 

building-narenji_ir.jpg

خوب به تصویر نگاه کنید. بله درست می بینید. یک خیابان مسیر خودش را از درون یک ساختمان چندین طبقه پیدا کرده و به یک بزرگراه اصلی می پیوندد. جالب آنجاست که این طرح به معماری سالهای پیش در ژاپن برمی گردد و با وجود تمامی جذابیتی که برای من و شما دارد یک ایده نسبتا قدیمی برای  ژاپنی ها محسوب می شود.

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 
 

junction1_narenji_ir.jpg

تصویر سمت چپ تقاطع Hakozaki در توکیو و تصویر سمت راست تقاطع Hokko در Osaka را نمایش میدهد.این نماها راه حل های مهندسین ژاپنی را در حل مشکلات ترافیک شهری و تسهیل تردد جمعیت زیاد  این کشور  نمایش می دهد. 

carve2_narenji_ir.jpg

شاید دنیای سنگ ها و آجرها دنیای سرد و بی روحی باشد. اما کمانها و حلقه های مارپیچ  زیبا میتواند این جمود را به شدت کاهش دهد. اینجا حلقه Higashiosaka است که زیباترین قسمت معماری بزرگراه Hanshin محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی از عکاسان سراسر دنیا به اینجا رجوع می کنند تا بتوانند زیبایی این حلقه را در لنز دوربین خود بگنجانند.

space3_narenji_ir.jpg

در این تصویر هم می توانید نمای زیبایی از Osaka  را مشاهد کنید که چگونه رگ های خیابانی کالبد شهر را در هم تنیده و سلولهای خونی رنگارنگ در امتداد رگها در رفت و آمد هستند.

milti4_narenji_ir.jpg

چهار راهها و خیابانهای فرعی چند طبقه را مشاهده می کنید؟ شاید کم کم آسانسوری هم برای رفت و آمد وسایل نقلیه بین خیابانهای چند طبقه لازم شود! مطمئنا دیگر نمی شود در این خیابانها ابتدا و انتهایی برایشان پیدا کرد.

water5_narenji_ir.jpg

انگار در این کشور جاده کشی  فقط به خشکی ختم نمی شود. با سهولتی باور نکردنی مسیرها راه خود را از بین آبها هم پیدا کرده اند.

line6_narenji_ir.jpg

این هم نمایی از بزرگراه های توکیو در شب. به لطف سیستم حمل و نقل خوب و کمک یکی از بزرگ ترین سیستم های متروی دنیا ترافیک در خیابان های این شهر سنگین نیست.

bridge7_narenji_ir.jpg

این هم یک نما در شب از پل Rainbow می باشد. در ساخت بدنه و پایه های این پل از تکنیک های مهندسی ویژه ای استفاده شده است. در جداره خارجی این پایه ها و بدنه از پنل های ذخیره کننده انرژی خورشیدی استفاده شده تا بتوانند در روز با ذخیره انرژی نور خورشید و تبدیل آن به توان الکتریکی, انرژی لازم جهت نور پردازی زیبایی را که  در شب  شاهد آن هستیم , تامین کنند.

 

 با این تفاسیر و با داشتن چنین معماری و مهندسی دقیقی که در راه سازی ژاپنی ها دیده می شود می توان به این نکته هم فکر کرد که چرا سالیانه در این کشور چندین هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خودشان را از دست نمی دهند؟


نوشته شده در  شنبه 87/10/21ساعت  7:1 عصر  توسط چشمه 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خواب راحت در لانه ای انسانی
معماری کشور زیبای هندوستان
چند تصویر
انهم معماری به سبک سوئدی!
پروژه معماری
عکس های زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی
دهکده ای در هلند بدون خیابان
استخر
همه بریم پا بوس آقامون امام رضا (ع)
Classical Italian Baroque Architecture
طراحی داخلی سوپر لوکس قسمت دوم
طراحی داخلی سوپر لوکس
ویلا : نماها و پلان ها قسمت سوم
ویلا ک نماها و پلان ها قسمت دوم
ویلا:نماها و پلان ها
[همه عناوین(173)]